Skip to main content

I’m very bad blogger…

Really, I can’t even focus on one event. I did so many things that I need to make separate post about. For example: desert sleepover, Burj Chalifa, Dubaj Aquarium or museum of Islamic civilisation. But I’m too slow… And I hope that I can write them this week…
 But I have also so many things not conected to anything! And for them I made this post.
For example – It was raining! And come on! Rain in UAE thats something! I went outside and made a video and just enjoyed the fresh air. It was amazing.
We also had IAESTE International day where we presented our work here on posters, together with outgoing students presenting their work abroad. So we finally had the chance to meet them – and find out that they really exists :-D. And these guys are really trying to make the rest of our internship memorable.
We went on a dinner and the planning was a bit rough and basically… there was no planning at all :-D. I left my apartement at 5 p.m., get in the car, go somewhere else, waited for a long time there and at 6 p.m. I was back at the apartments in Muweilah. So when we arrived after 7 p.m. to the restaurant I was really tired and slightly annoyed because I really hate unfinished plans.  But the whole evening was amazing, we had good food, shisha and we were really having fun. Like come on! They have Alladin and we have Jasmine – that’s a propper match! :-D Even though the jurney back was a bit rough again because we got lost. With a local. Who didn’t listen to me. As usual. It was cool and we were really looking forward for next event – desert sleepover.
After that, we had IAESTE BBQ. The event was really empty again but the food was soooooo good that we forgot all the boredom. We were supposed to play games for two hours. But on the basketball court there was glass, I’m very bad at voleyball and I really hate football. So for me it was nothing.
I can also tell you about 3rd Exchange students forum. Where we actually presented ourselfs, our work back home and work here. There were supposed to be professors and vice chancellor. Yeah. They came at the beginning but at the end only director of Research institute was there. And I presented as last. But I would say - save the best for the last, right? I was really nervous again but I enjoyed at the end. And aftewards we had food again – and yes, I’m really interested in events with free food – we should consider doing that back in czech more often.
I have last three weeks and I’m looking forward for them and for the videos. I have sooo many materials but I need to get them together!!! I’ll try my best. Wish me luck!

*CZECH*

Jsem špatný blogger…

Vážně, nemůžu se ani pořádně soustředit na jeden event. V poslední době jsem zažila takových věcí o kterých musím napsat vlastní psoty. Jako například spaní v poušti, Burj Chalifa, Dubaj Aquarium nebo muzeum Islámské civilizace. Ale jsem tak pomalá… A doufám že všechny zvládnu napsat tenhle týden.
Ale mám také spoustu věcí které nejsou spojeny s ničím! A pro ty mám tenhle příspěvek.
Například – Pršelo! A no tak! Déšť v Emirátech to je něco! Šla jsem ven, udělala video a jen si užívala čerstvý vzduch. Bylo to úžasné.
Také jsme měli Mezinárodní den IAESTE kde jsme na posterech prezentovali svou práci tady spolu se studenty kteří vycestovali a prezentovali svou práci v zahraničí. Takže jsme konečně měli možnost je poznat a zjistit, že opravdu existují :-D. A ti kluci se fakt snaží ze zbytku naší stáže udělat něco zapamatovatelného.  Jeli jsme s nimi na večeři a plánování bylo trochu drsné a vlastně… tam žádné plánování nebylo :-D. Opustila jsem byt v pět, sedla si do auta, dojela někam, kde jsme dlouho čekali a v šest jsem byla zpátky u bytů v Muweilah. Takže když jsme po sedmé dorazili do restaurace byla jsem dost unavená a otrávená protože nesnáším nedotažené plány. Ale celý večer byl skvělý, měli jsme dobré jídlo, vodní dýmku a užili jsme si spoustu zábavy. Jako no tak! Oni mají Alladina a my máme Jasmin – to je správný spojení! :-D I když cesta zpátky byla zase trochu drsnější protože jsme se ztratili. S místním obyvatelem. Který mě neposlouchal. Jako obvykle. Bylo to super a my se těšili na další event – spaní v poušti.
Po tom jsme měli IAESTE grilovačku. Byla to zase docela prázdná akce ale jídlo bylo taaaaak dobré že jsme zapomněli na všechnu nudu předtím. Měli jsme hrát hry dvě hodiny. Ale na basketbalovém hřišti bylo sklo, jsem děsivě špatná ve volejbalu a fakt nesnáším fotbal. Takže nic pro mě.
Také vám můžu říct o Třetím fóru pro výměnné studenty. Kde jsme opravdu prezentovali sami sebe, svou práci doma a práci tady. Měli tam být profesoři a vice kancléř. Jo. Oni přišli na začátku. Ale na konci už zůstal jen ředitel Výzkumného institutu. A já prezentovala jako poslední.  Ale řekla bych – šetřete si to nejlepší nakonec, že? Byla jsem zas hodně nervózní, ale nakonec jsem si to užila. A potom jsme měli zase jídlo – a ano, zajímají mě události s jídlem zdarma – to bychom měli dělat v česku mnohem častěji.
Mám poslední tři týdny a těším se na ně a taky na videa. Mám mooooc materiálů, ale musím je dát dohromady!! Udělám co bude v mých silách. Držte mi palce!

Comments