Skip to main content

Nobody knows Czech Republic

It's really expected, that everyone asks me where am I from. Embarrassing moments come when I tell the truth. Today's taxi driver's response totally surprised me.
"Well, I meant like from which country..."
So I tried to explain him that it is a country in Central Europe and that many people here know it more like Czechoslovakia. Which is true, most people don't know anything about the division, at that time they had their own problems, and history classes don't really teach them about the Czech Republic.
"I've never heard of it, are you near some famous country?"
!!!!!!!!
"Maybe Germany?"
"I know Germany! My cousin has moved there!"
You know, I'm very bad in geography and above that i live with Terka who says that Banat is a cheap copy of Venice (in czech Benátky - you see some similarity). But with most of the countries I know that they really are countries and usualy I can assign their continent. But let's never forget that there is alway someone more stupid.

*CZECH*

Nikdo nezná Českou Republiku

Je docela očekávané, že se mě každý ptá odkud jsem. Trapné chvilky přichází až když řeknu pravdu. Dnešní reakce taxikáře mě naprosto odrovnala.
"No, já myslel jako z jaké jste země..."
Tak jsem se mu pokusila vysvětlit, že je to země ve střední Evropě a že spousta lidí ji tu zná spíš jako Československo. Což je pravda, Většina lidí nemá o rozdělení ani ponětí, v té době měli svých starostí dost a dějepis se o České Republice taky moc nezmiňuje.
"O tom jsem nikdy neslyšel, máte poblíž nějakou známou zemi?"
!!!!!!!!
"No třeba Německo?"
"Jasně! Německo znám! Můj bratránek se tam odstěhoval!"
Víte, já jsem na zeměpis taky levá a navíc bydlím s Terkou která Banát označuje za levnou kopii Benátek. Ale u většiny zemí aspoň vím, že jsou to opravdu země a přiřadím jim kontinent. Ale nikdy nezapomínejme na to, že vždycky existuje někdo ještě blbější.


Comments