Skip to main content

Jebel Jais II. and Dreamland aquapark


I didn't even make the video from the first trip to Jebel Jais yet and I was there for the second time. Disappointment for the excited ones - I still wasn't on the ZipLine, but it was definitely worth it!
On Wednesday there was a conversation about a couple of people who were planing camping on Jebel Jais. I wanted some rest and so I said I didn't want to go. In addition, the trip was about to end in the aquapark, which I wasn't really interested in. But on Thursday I was still thinking about it, I told myself, you have nothing on Friday and you have only a plan on Saturday for the afternoon, so why not going. So I went.
We set off late, because a lot of people were at work, so we didn't see the sunset. But what did we do? Marshmallown roasting, singing and dancing show by our Arab colleagues, singing with a guitar until four in the morning, watching the beautiful night sky along with shooting stars (cliché), early wake up to see the sunrise, scary hiking to the top fot the spectacular view (not for everybody), watching lots of goat around the road and fox sighting. Well, even though I slept an hour, I enjoyed the night/morning very very much.
And a Dreamland waterpark? If I had to pay full price of 160 AEDs, I wouldn't go, but with a 50% discount, it seemed like a well-invested money. Although I burned and looked almost as an native american and kicked my toe which is purple untill this moment, I think it was a great afternoon.
We wanted to end the whole trip in some cheap restaurant. As we were arriving, it seemed to me that a large glazed building couldn't hide a cheap restaurant. It was confirmed by the entrance to the vestibule. It was one of those fancy restaurants that not only looks luxurious, but also has luxurious prices. We all looked at each other frightened until one of our colleagues explained to us that we had actually a 50% discount again. So we are like the yokels, burned from the aquapark, sitting for a fine dinner in a fine restaurant. I ate so much, fortunately I don't wear pants with a belt here, I would have to loose it.
Oh, let's not forget! The restaurant has a waiter who looked like a vampire. And I don't lie, really! He had such a shaggy head, dark eyes, pointed ears, and he was smiling suspiciously. I was afraid of him. I even tried to photograph him, but you know the vampires. You can't see them in photos.
The whole trip was wonderful, but I missed the barbecue with meat or at least sausages. So 4,5 points!

*CZECH*

Jebel Jais II. a k tomu aquapark Dreamland


Ještě jsem nezpracovala záběry z prvního výletu na Jebel Jais a už jsem tam byla podruhé. Nadšené zklamu – stále jsem nebyla na ZipLine, ale rozhodně to stálo za to!
Ve středu proběhla konverzací informace o pár lidech kteří jedou kempovat na Jebel Jais. Já jsem si chtěla trochu odpočinout a tak jsem říkala, že radši ne. Navíc měl být výlet zakončen v aquaparku, což mě moc nezaujalo. Ale ve čtvrtek už mi to hlodalo hlavou, říkám si, hele v pátek nemáš nic a v sobotu máš plán až na odpoledne, tak proč bys nejela. Tak jsem jela.
Vyrazili jsme dost pozdě, protože spousta lidí byla v práci a západ slunce jsme tedy nestihli. Ale co jsme stihli? Opékání marshmallownů, představení v podobě zpěvu a tance našich arabských kolegů, zpívání s kytarou do čtyř ráno, sledování nádherné noční oblohy spolu s padajícími hvězdami (klišé), brzké vstávání na východ slunce, děsivý výšlap zakončený (pro některé) nádherným výhledem, sledování spousty koz kolem silnice a zpozorování lišky. No na to že jsem spala hodinu, jsem si tu noc/ráno hrozně užila.
A Dreamland waterpark? Kdybych měla platit plné vstupné 160 AED, tak se na to vykašlu, ale s 50% slevou se mi to zdálo jako dobře investované peníze. Ač jsem se spálila a vypadala pomalu jak indián a nakopla si prst na noze tak, že je ještě dnes fialovej, považuju to za skvěle strávené odpoledne.
Celý výlet jsme chtěli zakončit v nějaké levné restauraci. Už když jsme přijížděli, zdálo se mi, že velká prosklená budova nemůže ukrývat restauraci levného ražení. Po vstupu do vestibulu se mi to potvrdilo. Byla to jedna z těch fancy restaurací, která nejen že vypadá luxusně, ale má i luxusní ceny. Všichni jsme se na sebe zděšeně podívali, dokud nám jeden kolega nevysvětlil, že máme opět vlastně 50% slevu. Takže jsme jako správní burani, rozpálení z aquaparku zasedli k výborné večeři v luxusní restauraci. Přejedla jsem se strašně moc, naštěstí tu nenosím kalhoty s páskem, musela bych povolovat.
Jo abych nezapomněla! V té restauraci byl číšník, který vypadal jako upír. A nekecám, fakt! Měl takovou šišatou hlavu, temné oči, špičaté uši a podezřele se usmíval. Bála jsem se ho. Dokonce jsem se i pokusila ho vyfotit, ale znáte upíry. Z fotek vám zmizí.
Celý výlet byl naprosto skvělý, ale chybělo mi grilování masa nebo aspoň párků. Takže 4,5 bodu!

Comments